Akademia zdrowych nóg

Chcesz mieć zdrowe nogi? Zadbaj o nie!

Ból i cieżkość nóg pojawiające się w miarę upływu dnia? A w nocy uporczywe skurcze łydek? Jeśli odczuwasz te dolegliwości mamy dla Ciebie kilka wskazówek, które pomogą utrzymać Twoje nogi w prawidłowej kondycji.

Dbaj o utrzymanie prawidłowej masy ciała!

Zbyt wysoka masa ciała to dodatkowe obciążenie dla Twoich żył. Jeśli masz problem z wagą staraj się zmodyfikować swoją dietę. Zrezygnuj ze słodyczy, nadmiernych ilości tłuszczów odzwierzęcych, tłustych sosów, podrobów oraz fast foodów.

SPORT to zdrowie!

Także dla Twoich nóg – najlepsza dla nich będzie jazda na rowerze, także tym stacjonarnym, pływanie lub intensywny marszowy spacer.

Dbaj o swoje nogi także w czasie snu!

Zaleca się spanie z nieznacznie uniesionymi nogami – w tym celu możesz, np. podłożyć 3-4 centymetrową podkładkę pod nogi łóżka.

Pamiętaj o codziennej gimnastyce nóg!

Dzięki codziennej gimnastyce nóg, ułatwisz odpływ krwi żylnej.

Oto przykładowe ćwiczenia:

• naprzemiennie: stawaj na palcach i, wracając do pozycji pierwotnej, unoś palce stóp,

• połóż się na plecach i unoś nogi powyżej serca (mniej sprawni mogą wykonywać ćwiczenie przy ścianie, opierając o nią kończyny),

• leżąc na plecach, naprzemiennie zginaj i prostuj uniesione nogi – kontynuuj ćwiczenie przez kilka minut, aż nogi zbledną. Następnie należy posiedzieć chwilę na krześle lub łóżku, tak by zwisały one swobodnie nad podłogą do chwili ponownego zaróżowienia.

Takie ćwiczenia należy wykonywać w cyklach 6-7 powtórzeń 3-4 razy dziennie.